Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Fleurtje_5 schreef op 19-01-2022 om 14:52:

[..]


Lees dit NOS bericht van deze week even:

https://nos.nl/artikel/2413501-onderzoekers-2g-en-3g-hebben-nu-nauwelijks-effect
17 januari 2022

Onderzoekers: 2G en 3G hebben nu nauwelijks effect

..........
Dat het coronatoegangsbewijs minder effectief is geworden, komt vooral
doordat de effectiviteit van vaccins is afgenomen. Ook het boostervaccin
biedt geen optimale bescherming tegen besmetting. "Stel dat we nu een
kneitergoed omikronvaccin krijgen, dan verandert de situatie mogelijk",
denkt Mouter.

.........



Nee inderdaad, nu hoeft het niet meer. De lockdown en de booster hebben de ziekenhuizen leeggeveegd en Omikron heeft de wereld veranderd. De situatie is compleet anders dan half november. 

Ik vind het nog steeds wel erg zuur dat we met z’n allen weer in lockdown moesten omdat een deel van de mensen pas snapte dat Corona (Delta) levensgevaarlijk was als ze in het ziekenhuis aan de beademing lagen. 

Maar ik ben evengoed blij dat ze van Omikron een stuk minder te vrezen hebben. Want dan kan voor de rest van ons het normale leven ook weer beginnen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-01-2022 om 21:49

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/boosterprik-veegt-ziekenzalen-nederland-leeg-98-procent-effectief-tegen-ic-opname~b6e6031d/

De afgelopen anderhalve maand zijn er 9 geboosterde mensen op de IC opgenomen.

En bijna 1200 ongevaccineerden.

Coreopsis schreef op 19-01-2022 om 21:49:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/boosterprik-veegt-ziekenzalen-nederland-leeg-98-procent-effectief-tegen-ic-opname~b6e6031d/

De afgelopen anderhalve maand zijn er 9 geboosterde mensen op de IC opgenomen.

En bijna 1200 ongevaccineerden.

vervolg: 

Kanttekening daarbij is dat er de afgelopen maanden nog niet of nauwelijks patiënten met de omikronvariant in het ziekenhuis lagen. Die golf – voor zover het daarvan komt – wordt pas vanaf volgende week verwacht, als de hoge besmettingscijfers van de laatste tijd zich gaan vertalen naar ziekenhuispatiënten.

Afgelopen anderhalve maand belandden er in totaal 11 duizend coronapatiënten in het ziekenhuis. 

  • Van hen was 53 procent ongevaccineerd, 
  • 42 procent gevaccineerd en 
  • 1,5 procent geboosterd.

    gr Angela 
QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

19-01-2022 om 23:55

Angela1967 schreef op 19-01-2022 om 22:40:

[..]

vervolg:

Kanttekening daarbij is dat er de afgelopen maanden nog niet of nauwelijks patiënten met de omikronvariant in het ziekenhuis lagen. Die golf – voor zover het daarvan komt – wordt pas vanaf volgende week verwacht, als de hoge besmettingscijfers van de laatste tijd zich gaan vertalen naar ziekenhuispatiënten.

Afgelopen anderhalve maand belandden er in totaal 11 duizend coronapatiënten in het ziekenhuis.

  • Van hen was 53 procent ongevaccineerd,
  • 42 procent gevaccineerd en
  • 1,5 procent geboosterd.

    gr Angela

Dat vind ik raar. De besmettingen zijn al sinds 1 januari heel hoog. Tussen test en opname zitten gemiddeld acht tot negen dagen. We zitten nu al op bijna drie weken. De opnames zouden allang moeten stijgen, maar dalen nog wel flink. 

Mija schreef op 19-01-2022 om 21:47:

[..]

Nee inderdaad, nu hoeft het niet meer. De lockdown en de booster hebben de ziekenhuizen leeggeveegd en Omikron heeft de wereld veranderd. De situatie is compleet anders dan half november.

Ik vind het nog steeds wel erg zuur dat we met z’n allen weer in lockdown moesten omdat een deel van de mensen pas snapte dat Corona (Delta) levensgevaarlijk was als ze in het ziekenhuis aan de beademing lagen.

Maar ik ben evengoed blij dat ze van Omikron een stuk minder te vrezen hebben. Want dan kan voor de rest van ons het normale leven ook weer beginnen.


Het kon al veel langer niet.

Fleurtje_5 schreef op 20-01-2022 om 16:19:

[..]


Het kon al veel langer niet.

En toch, ik kan niet laten om me af te vragen hoeveel mensen afgelopen herfst en winter niet dood hadden hoeven gaan, niet totaal verzwakt van de IC af hadden hoeven komen, niet longcovid hadden hoeven oplopen, als we gewoon net wat meer overtuigingskracht, drang en dwang hadden gebruikt in de vaccinatiecampagne.

Vandaag weer gehoord van een kennis, meerdere IC opnames, totaal verzwakt, nog niet eens sterk genoeg om naar een revalidatiecentrum te gaan.


Het is al maanden (nog voor de omikron) bekend dat ook gevaccineerden het virus kunnen doorgeven. Ik roep al maanden dat ook gevaccineerden getest zouden moeten worden. Ik roep ook al maanden dat 2G een schijnveiligheid is. Ernst Kuipers zei afgelopen vrijdag nog dat 2G absoluut gaat helpen. En wat zeggen de onderzoeken? :

De Trouw 18 januari 2022

Vrij stellig zei minister van volksgezondheid Ernst Kuipers vrijdag dat het
2G-beleid op termijn ‘absoluut’ gaat helpen bij het openen van de
maatschappij. Wel wilde hij een onderzoek naar het effect van alle soorten coronapassen nog even afwachten. Die studie ligt er nu en de resultaten ondermijnen zijn uitspraak. Want door de omikronvariant van het virus hebben 3G én 2G relatief weinig effect, zo blijkt.


 
https://www.hartvannederland.nl/coronav ... -niets-toe 18 januari 2022
Academisch onderzoek: 1G-beleid zou het beste zijn, 2G voegt niets toe

Daglichtlamp schreef op 20-01-2022 om 16:25:

[..]

En toch, ik kan niet laten om me af te vragen hoeveel mensen afgelopen herfst en winter niet dood hadden hoeven gaan, niet totaal verzwakt van de IC af hadden hoeven komen, niet longcovid hadden hoeven oplopen, als we gewoon net wat meer overtuigingskracht, drang en dwang hadden gebruikt in de vaccinatiecampagne.

Vandaag weer gehoord van een kennis, meerdere IC opnames, totaal verzwakt, nog niet eens sterk genoeg om naar een revalidatiecentrum te gaan.

 

Als de waarschuwingen wel serieus waren genomen bedoel je. In plaats van iedereen te testen voor toegang, werd besloten alleen de ongevaccineerden een test voor toegang te laten doen en alle voorzorgsmaatregelen weg te laten op het moment dat de veel besmettelijkere delta om zich heen sloeg.


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5243039/besmettelijk-na-vaccinatie-testen-corona-coronabewijs-vaccin
20 juli 2021

"Veel mensen die volledig gevaccineerd zijn, hebben niet door dat ze
het coronavirus kunnen hebben en besmettelijk zijn", zegt Wertheim.

De arts-microbioloog noemt dit 'een potentiële stille motor van
uitbraken', omdat gevaccineerden zo onbewust het coronavirus oplopen en
doorgeven.

________________________________



https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... ustus-2021 13-08-2021

VRAAG
Meneer de Jonge, een vraag nog voor u. Heeft u ook gevraagd aan het OMT
of Testen voor Toegang ook voor gevaccineerden een eis zou moeten zijn?
Dus dat je ook getest moet worden als je al 2 keer gevaccineerd bent.


DE JONGE
Ja, er is een aantal uitspraken van een aantal virologen geweest die
daar natuurlijk iets over heeft gezegd, namelijk dat zou je eigenlijk
moeten doen, want dan zou het allemaal nog veiliger worden. Maar het
punt is als je dat blijft doen, dan heb je, een: veel minder
aantrekkelijkheid om je te laten vaccineren,
want als je toch nog tot
sint-jutmis moet laten testen voordat je ergens naar binnen mag, waarom
zou je je dan laten vaccineren? .............etc.etc.etc.........



VRAAG
Ja,maar mensen die gevaccineerd zijn die kunnen het virus ook wel
verspreiden, zeggen die virologen natuurlijk terecht, dus dan loop je
misschien toch een onaanvaardbaar risico?


DE JONGE
Nee, ik denk dat we echt moeten zeggen als je bent gevaccineerd, dan is natuurlijk de kans dat je
verspreidt niet nul, zeker niet, je bent gewoon ook onderdeel van de verspreiding van dat virus.

Maar als je jezelf laat vaccineren, dan ben je daarmee wel heel veel beter beschermt tegen ziekenhuisopname,
overigens ook tegen infectie, nooit honderd procent natuurlijk, maar je bent wel heel veel beter beschermd.

.....................etc.etc.etc...........










Fleurtje_5 schreef op 20-01-2022 om 16:19:

[..]


Het kon al veel langer niet.

Daar verschillen de meningen over. Maar die discussie is volledig achterhaald. Ik ga ‘m in ieder geval niet nog eens overdoen.

Mija schreef op 20-01-2022 om 16:35:

[..]

Daar verschillen de meningen over. Maar die discussie is volledig achterhaald. Ik ga ‘m in ieder geval niet nog eens overdoen.


Die discussie is juist nu zo recent als maar kan.

Fleurtje_5 schreef op 20-01-2022 om 16:35:

[..]
Die discussie is juist nu zo recent als maar kan.

Ja vaccineren is belangrijker dan ooit tevoren, zeker voor vijftigplussers. Het is  inmiddels duidelijk dat echt iedereen besmet gaat worden. Je weet van te voren niet of jij degene bent die dood gaat, die op de intensive care komt of degenen die long covid gaat oplopen.

Ik ben weer weg hier.  

Fleurtje_5 schreef op 20-01-2022 om 16:44:

Ik ben weer weg hier.

Te confronterend? Dat zal wel, dat vond ik ook toen ik vandaag weer een verhaal hoorde van een coronapatient die liever de gok nam met het virus dan een vaccin te nemen. Waarom zijn we niet overtuigender geweest?

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/om-start-onderzoek-naar-viruswaarheid-voorman-willem-engel-na-collectieve-aangifte~bf56043a/

Het Openbaar Ministerie start een onderzoek naar Willem Engel, voorman van actiegroep Viruswaarheid, naar aanleiding van de collectieve aangifte tegen hem die door 22.581 mensen ondertekend is.
‘Na de aangifte blijkt er genoeg aanleiding voor een oriënterend onderzoek. De politie zal dat uitvoeren. De officier van justitie zal daarna beslissen of er sprake is van een bewijsbaar strafbaar feit en over wordt gegaan tot vervolging’, aldus een woordvoerder van het OM. (... ) Een woordvoerder van het OM kon nog niets zeggen over de duur van het oriënterende onderzoek.

Daglichtlamp schreef op 20-01-2022 om 16:40:

[..]

Ja vaccineren is belangrijker dan ooit tevoren, zeker voor vijftigplussers. Het is inmiddels duidelijk dat echt iedereen besmet gaat worden. Je weet van te voren niet of jij degene bent die dood gaat, die op de intensive care komt of degenen die long covid gaat oplopen.

Als mensen zich nu nog niet laten vaccineren en daardoor long covid krijgen, op de intensive care terechtkomen of sterven vind ik dat oprecht heel erg voor die mensen en hun naasten. Maar ik vind het geen maatschappelijk probleem meer. Daarom vind ik vaccinatieplicht achterhaald. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.