Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2024

Ik zag nog geen examentopic van dit jaar  

Vandaag beginnen de examens! Praat hier mee.


SuzyQFive

SuzyQFive

14-05-2024 om 09:35 Topicstarter

Mijn middelste dochter doet examen TL. Vandaag staan Engels en Geschiedenis op het programma. 
Eerder heeft ze al haar praktijkexamen tekenen gehad. 
Ze staat er prima voor, alleen economie staat ze een 5,5 maar dit is haar zevende vak. 

SuzyQFive schreef op 14-05-2024 om 09:35:

Mijn middelste dochter doet examen TL. Vandaag staan Engels en Geschiedenis op het programma.
Eerder heeft ze al haar praktijkexamen tekenen gehad.
Ze staat er prima voor, alleen economie staat ze een 5,5 maar dit is haar zevende vak.

Succes voor haar!

Onze zoon zit in havo 4, maar doet dit jaar al examen Engels. Maar dat is pas volgende week dinsdag.

Succes voor je dochter!!! Vanmiddag begint zoon (havo 5) aan z'n examen wiskunde A. Van de 7 vakken heeft hij 6 examens 's middags. Daar ben ik heel blij mee, want hij functioneert een stuk beter om 13:30 's middags dan om 9:00 's morgens. Hij staat er redelijk goed voor, maar er moet niet te veel mis gaan. Ik had verwacht dat ik zenuwachtiger zou zijn dan hij, maar tot nu toe gaat het nog prima...

Heel veel succes allemaal.
Zijn er nog ouders die wat speciaals doen voor de examenklanten dit jaar?

Hier ook een eindexamenkandidaat havo die vandaag start met wiskunde. Hij staat er matigjes voor, dus ik hoop dat hij slaagt en ook dat hij dat in 1x doet zonder herexamen. Hij is trouwens ook blij dat bijna alle examens pas 's middags zijn, is geen ochtendmens, haha.

Hier 2 neven die aan hun eindspurt beginnen. Eentje vmbo en eentje havo. Spannende tijden! Veel succes voor alle eindexamenkandidaten (en veel chille vibes voor hun gestreste ouders

Heel veel succes allemaal, leerlingen en ouders! Volgend jaar hier pas een examenkandidaat, maar onze VSO leerlingen zijn gister en vandaag begonnen. Bijzondere sfeer weer, ikvond t meevallen met de zenuwen vandaag, maar het blijven spannende dagen.

Groetjes, Marit 

Zenuwachtige moeder meldt zich.

Kind doet hier examen, tl vso. Straks begint Engels. Kind is er aardig relaxt  onder. Ik probeer niet te laten blijken dat ik het ontzettend spannend vind.

Vind het vooral rot dat pas na de mondelinge in juli (!) bekend wordt wat de cijfers voor het schriftelijke zijn. Dus hier pas een vlag, of niet, midden juli.

mijn dochter doet staatsexamen, dit jaar 4 vakken en volgend jaar 2. Morgen en donderdag de eerste 2. De zenuwen zijn redelijk.

Ciska78 schreef op 14-05-2024 om 10:27:

mijn dochter doet staatsexamen, dit jaar 4 vakken en volgend jaar 2. Morgen en donderdag de eerste 2. De zenuwen zijn redelijk.

Wat ontzettend knap van je dochter, Ciska! Ik sta hier echt versteld van, dat ze dit kan/doet, ondanks alles wat het leven haar in de weg legt. Als het lukt, zal haar dat hopelijk wat meer zelfvertrouwen opleveren. Ik wens haar heel veel succes.

Leuk topic 😃
Succes voor de kandidaten (en moeders 😉)

Hier wordt er dit jaar  op 4 vakken examens gedaan; Nederlands, Natuurkunde, Tekenen en Wiskunde B.

Deze week:
Woensdag: Nederlands
Donderdag: Natuurkunde 
Volgende week:
Woensdag 22 mei: Tekenen 
Donderdag 23 mei: Wiskunde B.

Het spannends vind ik Wiskunde, ik weet dat kind daar het meest zenuwachtig voor is 😢

Ciska78 schreef op 14-05-2024 om 10:27:

mijn dochter doet staatsexamen, dit jaar 4 vakken en volgend jaar 2. Morgen en donderdag de eerste 2. De zenuwen zijn redelijk.

Wat goed Ciska!!!! 

Mijn nichtje heeft vanmiddag haar 1e examen VWO en ik ben zelf bloednerveus 😩

Gisterenmiddag kwam zij, na studeren in de bibliotheek, nog even ‘chillen’ bij mij en bleek ze (vd zenuwen) ook nog eens ongesteld geworden te zijn, had zo met haar te doen.

Wij hebben een hele speciale band en ik hoop zo dat ze gaat slagen, want ze heeft vorig jaar een ontzettend moeilijk jaar gehad, waaronder haar schoolresultaten erg hebben geleden helaas.

Kaarsje brand al voor haar 🕯️🍀

Mijn zorgenkind doet dit jaar haar laatste twee vakken voor VWO op de VaVo. Ze staat er goed voor.

Veel succes voor alle kandidaten! In mijn omgeving niemand maar kan me nog goed herinneren wat een spannende tijd dat is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.