Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger voorjaar 2021 (vervolg)

Dit is het vervolgtopic van het Viva Forum: Zwanger worden voorjaar 2021 --> MAAR WE GAAN WEER TERUG BIJ VIVA. 

Ik laat het forum nog even staan, je weet maar nooit 😉

Bijna zwangeren


NaamHoeveelste kindje
Chocol0nely

1e



indian_summers

1e



Purple26

3e



MMXVIII

3e



Fietsertje89

2e



Fishie44

1e



honinginnetje

1e



Lepelplantje

1e



Cindy-Lou-Who

1e



Jasmijn1209

2e



Sunny_

1e



Letmeholdyou

2e



Iwokeuplikethis

1e





Zwangeren 




NaamHoeveelste kindjeUitgerekendGeslacht
Witlofspruit2e



Kiwimeisje3e



Preggie902e13-12-2021

Iloke3e14-01-2021

Sanna191e



Miss_W1e



Sandwichkind1e














Sandwichkind

Sandwichkind

12-07-2021 om 08:59 Topicstarter

Poging 2: 

Hallo dames, welkom hier op het nieuwe forum. Ik heb iedereen weer in de lijst gezet, maar we moeten even kijken wie er mee verhuizen naar dit forum 

En ik kan de tabel nog aanpassen, heb nu de NOD eruit gelaten maar mochten jullie dat wel willen dan kan het er altijd nog bij.

Sandwichkind

Sandwichkind

12-07-2021 om 09:02 Topicstarter

Dank jullie wel! Ik was zelf redelijk in shock, dus even een paar uur beetje verbaasd op kantoor gezeten in de middag nog een test gedaan en deze als verrassing aan mijn vriend gegeven. Die met hele grote ogen er naar zat te kijken en het ook niet kon geloven. Maar gisterochtend nog een keer getest en het is toch echt waar 

Als het goed is, is de tabel nu up-to-date. Ik heb een mail gestuurd naar de beheerders hoe ik de openingspost kan aanpassen bij veranderingen. Die hopelijk snel gaan komen! 

Ik heb het nieuwe topic gevonden 👋

Ik kan me voorstellen dat je in shock was 😀 Ik vind het zo leuk voor je!

Raak je al in de verleiding om een schattig baby-item te kopen, zoals een speentje of rompertje? 😉

Sandwichkind

Sandwichkind

12-07-2021 om 09:47 Topicstarter

Gelukkig! 🙏

Dankjewel! Nog niet in de verleiding om schattige dingen te kopen, haha.. Houd er nog heel erg rekening mee dat het fout kan gaan. Maar mijn vriend is eind deze maand jarig dus dan gaan we het aan onze ouders vertellen, dat is wel super leuk!

Hoe gaat het met jou Indian_Summers op het wachtbankje?

Ik reageer hier ook, zodat ik het topic niet kwijtraak. 

Sandwich had je al zo'n idee voor de positieve test of kwam het compleet als verassing? 

Sandwichkind

Sandwichkind

12-07-2021 om 13:15 Topicstarter

Fishie44 : Goed dat je het topic gevonden hebt! 😀

We hadden deze maand eigenlijk een soort van opgegeven want we hebben elkaar weinig gezien & de 'vruchtbare periode' zo goed als overgeslagen, maar zo zie je maar er hoeft maar 1 lucky shot te zijn 🙏

Ik was vorige week ontzettend moe en woensdag + donderdag misselijk, beetje weeig gevoel in mijn buik (nog steeds). Dus ergens totaal niet verwacht, maar toen ik de sympotomen op somde begon er wel ergens wat te dagen. Vanmiddag eerst contact met de verloskundige.

Sandwichkind, leuk dat jullie het eind deze maand aan jullie ouders gaan vertellen! Jeetje, er hoeft maar 1 lucky shot te zijn idd 😁 Succes met het contacten van de verloskundige!

Op het wachtbankje gaat het redelijk. Ik ben zoals altijd wel erg ongeduldig. We gaan 
van donderdag t/m zondag kamperen met twee vrienden (een stel met twee kinderen). Zondag is mijn NOD. Aan de ene kant ben ik blij dat ik waarschijnlijk amper ongesteld ben tijdens de trip; zeker tijdens kamperen is dat niet heel relaxt. Maar ik vind het een beetje lastig hoe ik het ga aanpakken. Ik wil namelijk liever niet drinken, en we gaan tijdens de trip ook de verjaardag vieren van de vriend die meegaat. En ik weet dat er sowieso op bepaalde momenten wat biertjes of wijntjes open zullen gaan. Zou ik normaal ook graag aan meedoen (wel met mate, drink helemaal niet veel), maar ik weet niet wat voor excuses ik ga bedenken om helemaal niet te drinken Want het gaat wel opvallen als ik tijdens de vier dagen niet één drankje drink.

Ik denk dat we toch maar gewoon gaan vertellen dat we bezig zijn. Omdat zij twee kinderen hebben, maken ze soms wel vaker opmerkingen (geen irritante gelukkig), dus ik denk dat ze heel enthousiast zullen zijn.

Maar dit soort dingen vind ik wel lastig.

Hoeveel weken ben je nu dan Sandwich? Ik had de eerste weken na mijn NOD echt nog nergens last van. Kwam pas aan het einde van week 6 ofzo.

Lastig inderdaad Indian! Ik heb heel eerlijk gezegd tijdens het wachtbankje wel een keer een biertje op, dat was op een plek waar ik tot begin juni vaak kwam en bijna altijd na afloop een biertje mee deed. Om de schijn op te houden heb ik er toen wel eentje op, omdat ik de avond ervoor ook al afgeslagen had. (Onder het mom van: veel vrouwen die niet weten dat ze zwanger zijn, doen ook wel eens een drankje). Misschien kun je ongemerkt en ongezien alvast iets inschenken voor jezelf zonder alcohol? Of een smoesje bedenken, al ben ik daar zelf ook heel slecht in. Laatst was ik bij een theaterborrel met mensen waarbij ik wel bekend sta als gezellige borrelaar en die zaten me op een gegeven moment wel even aan te kijken: geen bier? Wat is dat nou? Waarop ik zei: nee, even niet hoor. En daar namen ze genoegen mee

dat zou wel een mooi moment zijn om het jullie ouders te vertellen ja!

Lastig indian_summer, ik denk dat de tip van miss_w inderdaad wel slim is, alvast iets voor jezelf inschenken zonder alcohol, voordat zij iets gaan vragen.

hier nog steeds geen spannende dingen dus kom maar op met al jullie interessante verhalen. Hoe gaat het met de rest? Ik hoop dat iedereen de weg naar hier heeft gevonden. Sowieso dankjewel Sandwich voor het opstellen van de nieuwe OP!

Sandwichkind

Sandwichkind

13-07-2021 om 09:04 Topicstarter

Indian Summers Vind ik ook lastig, ik ben wel van de smoesjes verzinnen. Ik heb de aanleg om snel blaasontsteking te krijgen, dus die heb ik een paar keer gebruikt (bij verschillende mensen, anders valt het wel op), 1 vriendin weet ervan dus toen heb ik gewoon eerlijk gezegd dat ik daarom niet drink. 

Op mijn vrijgezellenfeestje heb ik gewoon een gin-tonic gedronken, daar kon ik het echt niet verkopen dat ik helemaal niks drink. Verder heb ik de truc van voor jezelf iets inschenken ook een avond volgehouden, maar dat was thuis en maar 1 avond.. Lastige situatie als je een heel weekend weggaat. 

En als je het gevoel hebt dat ze het wel begrijpen kun je het natuurlijk ook gewoon eerlijk zeggen; dat scheelt wel veel spanning en stiekem doen 😇 Ik ben nog aan het bedenken hoe we dat op de bruiloft gaan doen, we zijn fanatiek gin drinjkers en dat weten mensen ook van ons. Dus heb al een fles virgin gin besteld bij de locatie die voor mij gereserveerd is, haha.. 

Miss_W Volgens de berekeningen nu 4 weken, maar vind het wel interessant dat ik 2/3 dagen voor mij NOD in de middag overduidelijk postief testte. Hebben 11 aug afspraak bij de verloskundige, dus nu wachten.. zullen wel lange weken worden. Gelukkig zijn het drukke weekenden de komende weken. Hoe gaat het met jou? Veel last van kwaaltjes?


 Honinginnetje Geen probleem, heb verzoek ingediend om de openingspost te mogen blijven aanpassen zodat ik de veranderingen (hopelijk alleen postieve!) kan verwerken.

Indian_summers: misschien kun je zeggen dat je even gezond aan wilt doen, detoxen, misschien omdat je de weken hiervoor ongezond bezig bent geweest? je weet wel.. al die corona inhaalfeestjes..   

Grappig he Sandwich precies als je het niet verwacht is het raak. 

ps. ik ben echt blij dat de oude smileys mee zijn. 

Sandwich ja ik weet uit ervaring dat deze weken minstens zo erg zijn als het wachtbankje kwaaltjes zijn aanwezig, gelukkig niet extreem. Maar wel gewoon licht misselijk en moe. En minder zin in bepaalde producten. Vanmorgen trouwens een goede echo gehad!

Sandwichkind

Sandwichkind

13-07-2021 om 13:03 Topicstarter

Miss_W Oh wat fijn! Bijzonder moment 🤩 Gelukkig dat de kwaaltjes niet te erg zijn!

Meeverhuisd hoop veel van de dames hier ook weer te treffen!

Proficiat Sandwich! Leuk en spannend hopelijk niet té veel klachten. Fijn dat je afleiding hebt in de wachttijd!

Hier weinig nieuws, vrolijk op zoek naar de LH piek weer en het thuis gezellig aan het maken. 
Daarna ws even minder vrolijk; de uitgerekende datum van mijn dochter valt ws precies middenin het wachtbankje en ik moet in diezelfde week naar een babyshower (ik moet niks, I know, maar het is een echt goede vriendin van me dus wil ik niet wegblijven). Tja. 

Wat dat drinken betreft heb ik het makkelijk; ik drink vrijwel nooit en vind ook nooit dat iemand een excuus voor een frisje nodig heeft. Wanneer je mensen goed kent en open kaart spelen is een optie, dan zou ik dat idd doen. Prettiger dan je de hele tijd ergens uit moeten draaien.
Vind het lastiger om te bekijken hoe streng ik met andere dingen ben ik de tijd van niet weten... Check ik de verpakking van kaas? Mijd ik bepaalde theesoorten? Stop ik even met tuinieren?  Besteed ik het schoonmaken van de kattenbak uit? Dat doe ik nu allemaal wel, maar soms denk ik dat ik te streng ben. Denk dat de 'wat als' gewoon te groot blijft om ervanaf te stappen... Wel benieuwd hoe jullie dat doen!

Sandwichkind

Sandwichkind

15-07-2021 om 09:24 Topicstarter

Vooral heel misselijk met vlagen.. maar die komen en gaan. Ben vandaag een dagje gaan thuiswerken zodat ik af & toe even kan zuchten en frisse neus kan halen met de hond 🐕️

Fietsertje ik hoop dat ik je verhaal goed begrepen heb, dat het lastig is om naar een babyshower te gaan als deze rond je uitgerekende datum valt.. Weet de goede vriendin ervan, wellicht dat dat iets oplucht en anders kun je gewoon gaan en als het teveel wordt dan kun je weg als je je daar prettiger bij voelt? Snap dat je er wel graag heen wilt als het een goede vriendin is. 

Ik las toevallig vandaag een artikel in de Viva dat ook de periode voor de zwangerschap van belang is voor de gezondheid van je eicel. Maar 'te streng' zijn is nooit goed, levert stress en spanning op. Als je er naar op zoek gaat dan hebben veel mensen allerlei theorieën en mag je helemaal niks meer   
 
Ik vind vooral thee lastig (naast geen carpaccio en biefstuk), omdat ik heel graag heel veel thee drink. Dus heb nu theeine vrije thee gekocht die prima te doen is (maar lang niet zo lekker als mijn losse thee helaas) naast de kruidenthee die ik al had.
Tuinieren blijf ik gewoon doen, maar dat deed ik altijd al met handschoenen aan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.