Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Sporten tijdens zwangerschap

Ik ben zwanger en lekker aan het bewegen.. elke dag even wandelen, YouTube aan en filmpje mee doen en om de dag de benen en armen even 10 minuten trainen. 

Vorige zwangerschap veel spiermassa verloren dat wil ik deze keer voorkomen.

Wie is er ook nog lekker aan het sporten tijdens zwangerschap en schrijft er mee?
Inspiratie voor filmpjes of oefeningen zijn welkom!



Gefeliciteerd met je zwangerschap 🌸🥳


Ik heb me hoogzwanger nog iedere dag suf gerent in de horeca, dat was ook absoluut sport, het was echt zwaar, lange uren, maar het lukte me en gaf me toch voldoening 😁

Ps. Ben nu niet meer zwanger hoor kleine is ⅕.🥰

Leuk! Hoeveel weken ben je?

Ik heb de laatste 12 maanden het programma van personal body plan gevolgd. Nu met de zwangerschap volg ik hun pregnancy plan en ga ik 4x per week naar de sportschool voor (aangepaste) krachttraining. Daarnaast loop ik dagelijks 45-60 minuten met de hond en ga ik 1x per week zwemmen. 

Het eerste trimester redde ik dat allemaal niet ivm vermoeidheid, maar ik voel me nu (week 24) gelukkig weer energieker. Doel is om fit te blijven tijdens de zwangerschap en hopelijk na de bevalling snel weer in share te komen.

Ik zwom twee keer per week tijdens mijn zwangerschappen. Veel andere dingen vielen af door bekkeninstabiliteit

ik ben nu 27 weken en het valt nogal tegen moet ik eerlijk toegeven. Ik sport/beweeg ca 1-2×/wk. Minder dan nodig is. Op een of andere manier schiet het er steeds bij in naast werk, huishouden, sociaal leven en andere verplichtingen. Ik laat me hier dus graag inspireren

Lekker! Ik ben nu sinds 2 weken gestopt met sporten (39+3) maar doorgegaan tot 37 weken en deed 2x p/week bootcamp. Ik vond het heel lekker om zo lang mogelijk te kunnen sporten en hoop het na de bevalling ook zsm weer op te kunnen pakken!

Oliviaa

Oliviaa

23-07-2021 om 11:01 Topicstarter

Ik ben nu 21 weken, en maak elke dag een lijstje met dingen die ik af wil werken. Dus ook qua werk of huishouden. Sport staat er ook altijd op.. stok achter de deur voor mezelf. Veel trainingen bestaan uit sessies van 10 tot 15 minuten bij mij. Even snel tussendoor.
Verder half uur wandelen is minimaal en 1 keer per week zumba.

Oliviaa

Oliviaa

24-07-2021 om 23:15 Topicstarter

Vanochtend half uurtje eerder opgestaan, en even oefening voor de benen en een workout met meer dan 2000 stappen. veel in auto gezeten vandaag dus dit had ik al mooi op tijd binnen.
Morgen weer een dag met weinig beweging in de planning, kijken of ik tussendoor nog wat kan bewegen of eventueel stukje kan wandelen. 

Ik lees mee, ik geef 1x per week yogales en volg 1x per week yogales. Verder lekker op de fiets naar werk & wandelen met de hond. Ben nog pril zwanger, maar wel erg misselijk. Dus dit is tot nu toe wat mij lukt. 

Oliviaa schreef op 23-07-2021 om 11:01:

Ik ben nu 21 weken, en maak elke dag een lijstje met dingen die ik af wil werken. Dus ook qua werk of huishouden. Sport staat er ook altijd op.. stok achter de deur voor mezelf. Veel trainingen bestaan uit sessies van 10 tot 15 minuten bij mij. Even snel tussendoor.
Verder half uur wandelen is minimaal en 1 keer per week zumba.

Ik vind een schema een goed idee. Gisteren al eens mee aan de gang gegaan. Vond het meteen lastig. Ik werk 4x9 en ben daarna moe. Ga wel 1x/wk na het werk zwemmen. Ik ga proberen 1x te wandelen in de lunchpauze. En dan in het weekend 1x sporten en 1x wandelen. Dan heb ik in ieder geval wel wat beweging. Maar dagelijks wandelen/bewegen gaat me niet lukken naast werk, huishouden, tuin enz.  

Oliviaa

Oliviaa

27-07-2021 om 22:09 Topicstarter

Meesje, Huishouden en tuin is toch ook bewegen?
Je moet ook doen wat bij je past en waar jij je goed bij voelt.. en na 9 uur werken ben ik ook niet meer zo actief hoor!

Vandaag maar 4 uurtjes gewerkt en mijn dochter was bij opvang dus vandaag lekker gewandeld, even lekker niets gedaan en vanavond nog naar Zumba geweest maar dat ging niet zo geweldig. Beetje last van bandenpijn. 

Sandwichkind, gefeliciteerd met je zwangerschap.  Yoga, Wandelen en fietsen zijn wel ideale Sporten nu.. hopelijk verdwijnt de misselijkheid snel! Goed naar je lichaam luisteren. 

Oliviaa

Oliviaa

29-07-2021 om 14:25 Topicstarter

Probeer 1 of 2 keer tussendoor op een dag een 5 of 10 minuten workout te doen van YouTube. Kost weinig tijd en toch even wat extra calorieen verbrand.. voelt goed!

Ik ben na een week rust vandaag weer naar de sportschool gegaan. Zo fijn weer  en vanochtend en vanmiddag 30 minuten met de hond gelopen, goede dag dus 

En er zit weer een training op  hebben jullie sportplannen dit weekend?

Oliviaa

Oliviaa

31-07-2021 om 12:01 Topicstarter

Dit weekend staat alleen wandelen op het programma en even de armen een keer trainen.. Kan helaas niet meer dan 3 a 4 km wandelen dan krijg ik last van mij buik. Dus vandaag en morgen wil ik 3 km lopen.. Niet zo ver maar beter iets dan niets. 

Sowieso goed om op te letten hoe het wandelen gaat... Het is een hele monotone beweging, waardoor het niet altijd aangeraden wordt om dagelijks en lang te doen. Bij andere vormen van beweging (yoga, zwemmen, krachttraining) kan je meer baat hebben 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.