Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Droomsap

Goed, ik slaap dus slecht de laatste maanden. Ik heb valdispert nacht geprobeerd.  Werkt niet. Ik heb de oana slaappleister geprobeerd.  Werkt ook niet.  Meer sporten en bewegen. Helpt niet.
Nu werd ik gewezen op droomsap. Schijnt goed resultaat  te hebben. Ik twijfel een beetje. Slik bloeddrukverlager en er staat bij dat je het niet moet nemen met hoge bloeddruk.  Ook schijn je er hartkloppingen van te kunnen  krijgen en duizelingen. 
Daar zit ik uiteraard  niet op te wachten

Echter, ik ben chronisch  pijnpatiënt  en wil eindelijk  wel weer eens lekker uitgerust wakker worden. Ik sleep me af en toe door mijn werkdagen heen. 
Dus. Wie heeft erervaring met Droomsap? Positief  of negatief,  alles is welkom.


Ik weet alleen dat een vriendin van mij er wel baat bij heeft. Zij slaapt vooral slecht wegens druk in het hoofd en droomsap helpt bij haar goed. 

Hm, er wordt wel gewaarschuwd online mbt de werkzame stof die erin zit, doxylamine. Maar dat had je zelf ook vast al gevonden. 

lientje69

lientje69

14-03-2023 om 17:54 Topicstarter

Moosey schreef op 14-03-2023 om 17:47:

Hm, er wordt wel gewaarschuwd online mbt de werkzame stof die erin zit, doxylamine. Maar dat had je zelf ook vast al gevonden.

Ja idd. Een collega  van me gebruikt het al jaren  Met goed resultaat  en geen bijwerkingen.  Maarja, wie zegt me dat dat bij mij ook zo gaat. Online staan massa's, veelal positieve ervaringen  ook. Maar juist vanwege bijwerkingen  en risico's  twijfel ik. Alleen, inmiddels  beginnen zo oververmoeid  te raken dat ik alles eigenlijk  wel wil proberen.  Al is het dan maar om overdag enigzins  op de been te blijven. 

Echte slaapmiddelen  via een arts zie ik eigenlijk  helemaal  niet zitten. Dit middel schijnt in elk geval  niet verslavend  te zijn. En je schijnt het ook af en toe te kunnen nemen.

ik heb het een tijdje gebruikt toen ik nachten achter elkaar slecht sliep. Als ik dan een slechte nacht had gehad nam ik de avond erop droomsap voor het slapen gaan. Ik sliep er wel beter door. Heel af en toe neem ik nog wel een lepeltje als ik een paar slechte nachten heb gehad. Nam altijd wel een kleine dosis omdat ik bang was door de wekker of roepende kinderen heen te slapen.

Droomsap via dromenwinkel online in België hielp me redelijk goed. Alleen ik vond het te prijzig worden omdat ik het minstens 1 op de 2 nachten gebruikte.
(Nu heb ik medicatie via huisarts)

Wat ook goed helpt om te slapen is magnesium - bisglycinaat. 

lientje69

lientje69

14-03-2023 om 18:24 Topicstarter

Malm schreef op 14-03-2023 om 17:56:

ik heb het een tijdje gebruikt toen ik nachten achter elkaar slecht sliep. Als ik dan een slechte nacht had gehad nam ik de avond erop droomsap voor het slapen gaan. Ik sliep er wel beter door. Heel af en toe neem ik nog wel een lepeltje als ik een paar slechte nachten heb gehad. Nam altijd wel een kleine dosis omdat ik bang was door de wekker of roepende kinderen heen te slapen.

De dosis is sowieso  toch al vrij klein dacht ik? 2 ml begreep ik van collega.  Had je verder geen last van bijwerkingen? Werd je goed uitgerust  wakker ?

lientje69

lientje69

14-03-2023 om 18:28 Topicstarter

Treurniet schreef op 14-03-2023 om 17:58:

Droomsap via dromenwinkel online in België hielp me redelijk goed. Alleen ik vond het te prijzig worden omdat ik het minstens 1 op de 2 nachten gebruikte.
(Nu heb ik medicatie via huisarts)

Wat ook goed helpt om te slapen is magnesium - bisglycinaat.

Dst is idd de site die ik ook aanbevolen heb gekregen. Magnesium slik ik al. Maar dat is geen bisglycinaat maar citraat. Dat slik ik samen met glucosamine tegen de pijn in mijn spieren en gewrichten.  Ik ga eens zoeken of glycinaat daar ook tegen helpt, dan zo ik de citraat daar nog door kunnen  vervangen. 

Ik heb wel ervaring met doxylamine. Jaren geleden heb ik dat in de VS, waar het vrij verkrijgbaar is, gekocht. Ik sliep er goed op, heb ook een flinke voorraad mee naar huis genomen. Maar ja, het is natuurlijk niet voor niets niet te koop hier.

lientje69

lientje69

14-03-2023 om 18:55 Topicstarter

MrsMary schreef op 14-03-2023 om 18:44:

Ik heb wel ervaring met doxylamine. Jaren geleden heb ik dat in de VS, waar het vrij verkrijgbaar is, gekocht. Ik sliep er goed op, heb ook een flinke voorraad mee naar huis genomen. Maar ja, het is natuurlijk niet voor niets niet te koop hier.

Nou , dat weet ik dus niet. Nederland  is denk ik het enige land waar het niet te koop is? Voorzover ik een is het in België,  Duitsland  enz gewoon vrij verkrijgbaar.  Ik vraag  me dus af waarom dat zo is? Er zal idd een reden voor zijn maar welke?

Ik zou zelf niet zo snel met dit soort middelen gaan thuisdokteren op het moment dat je al andere middelen als bloeddrukverlagers slikt. Ook als er al gewaarschuwd wordt dit middel te gebruiken als een hoge bloeddruk hebt (wat je hebt) dan zou ik dat niet zelf gaan uitproberen. Ik zou eerst eens naar de dokter gaan of een slaappoli. 

lientje69 schreef op 14-03-2023 om 18:55:

[..]

Nou , dat weet ik dus niet. Nederland is denk ik het enige land waar het niet te koop is? Voorzover ik een is het in België, Duitsland enz gewoon vrij verkrijgbaar. Ik vraag me dus af waarom dat zo is? Er zal idd een reden voor zijn maar welke?

Ik wist niet dat het in onze buurlanden vrij te koop is. Ik liep er toen toevallig tegenaan.

lientje69

lientje69

14-03-2023 om 19:12 Topicstarter

Madamecannibale schreef op 14-03-2023 om 19:08:

Ik zou zelf niet zo snel met dit soort middelen gaan thuisdokteren op het moment dat je al andere middelen als bloeddrukverlagers slikt. Ook als er al gewaarschuwd wordt dit middel te gebruiken als een hoge bloeddruk hebt (wat je hebt) dan zou ik dat niet zelf gaan uitproberen. Ik zou eerst eens naar de dokter gaan of een slaappoli.

Wij hebben een waardeloze  huisartsenpraktijk.  Ik hoor altijd, kijk het nog maar even aan of neem een paracetamol  en als u over 3 maanden nog klachten heeft , komt u maar eens terug.

Maar goed, je eerste zin van je reactie,  daar zitten dus mijn twijfels in. Vandaar dat ik om ervaringen  vraag.

Ik heb Droomsap gebruikt en ben er erg blij mee. Nu heb ik niet zoals jij een contraindicatie voor het gebruik dus in jouw geval zou ik contact opnemen met je apotheker.

lientje69

lientje69

14-03-2023 om 19:14 Topicstarter

Fenyw schreef op 14-03-2023 om 19:13:

Ik heb Droomsap gebruikt en ben er erg blij mee. Nu heb ik niet zoals jij een contraindicatie voor het gebruik dus in jouw geval zou ik contact opnemen met je apotheker.

Dat is dus...mijn huisarts...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.