Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Auwereel schreef op 02-05-2024 om 19:40:

Aan die temperatuursverschillen, daar kan ik niet aan wennen. Eerst te koud, dan opeens heel warm en nu weer koud, wat moet ik aan buiten?!

Precies. Zo blijf ik aan het verkleden.

Zeg dat wel! Van winterjas/sjaal naar zonder jas en blote benen. En nu mag je wel weer een dikke jas aan buiten

Mijn man had een jaar geleden ongeveer het indicatorlampje van de oventemperatuur vervangen.  Het groene transparante afdekkapje wilde hij niet meteen terug zetten, fragiel dingetje, het was een tweedehands dungetje. Eerst even kijken of hij het blijft doen. 
Afdekkapje zwierf door de keuken en af en toe vroeg ik eens of hij het kon terug zetten. Meestal was het antwoord: nu even niet het is een precies werkje dat moet ik even tijd voor nemen.

Zojuist ben ik aan de afwas bezig, hij zet zijn kont op de keukenkruk en binnen anderhalve minuut is het klusje geklaard. 

Had dat nou echt niet eerder gekund? 😡

Mijn heup speelt weer op. Grr het ging net zo goed.

HAHA!wait..what schreef op 03-05-2024 om 18:36:

Zeg dat wel! Van winterjas/sjaal naar zonder jas en blote benen. En nu mag je wel weer een dikke jas aan buiten

Terwijl ik (met mijn stevige herfstjas aan) me in mijn regenbroek aan het hijsen was, zag ik iemand met een t-shirt en korte racefietsbroek de fietsenstalling binnen komen. Ik vroeg me af of hij zich niet vergiste, helemaal toen ik eenmaal buiten besloot een sjaal om mijn koude nek te doen voordat ik naar huis fietste.

Het was niet vandaag maar gisteravond. Aan de man die zijn rekening van ruim 70 euro in munten van 1 euro ging betalen. "Want jullie zijn  daar blij mee." Hoe kom je daar precies bij? Helemaal niemand is daar  blij mee. Ja, jij omdat je geen 8 kilo muntgeld meer mee hoeft te sjouwen. Maar wij niet hoor,  en de mensen achter je die willen betalen ook niet. Ooit, toen iedereen contant of met cheque betaalde misschien,  maar nu zijn we vooral blij als je gewoon pint. Da's veiliger en sneller,  vinden de mensen achter je die willen betalen ook trouwens, dan hoeven ze niet te wachten tot het uitgeteld en nageteld is (stel je voor dat je een euro teveel geeft...). En weggeborgen,  want het past niet eens in de kassa. Nee, we nemen het aan want dat moet. En  dat doen we ook nog eens vriendelijk,  want zo zijn wij.  Maar vertel ons niet dat we er blij mee zijn,  want 's avonds, als  ik de kassa's tel, vervloek ik je gewoon nog een keer omdat ik jouw gokkast-winst (waar haal je anders een miljoenmiljard euromuntjes vandaan?) weer door mijn handen laat gaan.  

Ik erger me aan mijn eigen lichaamsgeur. Gisteravond hadden we makkelijk gegeten: pizza's. Man had voor mij een pizza met truffel gehaald. Helaas was hij al niet lekker, daarnaast proef ik hem nu nog steeds en ruikt mijn huid er ook nog eens naar 

Tuinfluiter schreef op 03-05-2024 om 18:08:

[..]

Ben wel benieuwd waar je een pH-meter voor gebruikt. Die heeft denk ik niet iedereen in huis.

Wat Yumi zei, maar ik kocht hem omdat ik wou meten of de grond wel geschikt is voor een bepaalde plant. Sommige planten willen alleen maar groeien in grond met een bepaalde pH-waarde en worden ziek of gaan dood in de verkeerde grond.

Auwereel schreef op 03-05-2024 om 20:29:v

[..]

Terwijl ik (met mijn stevige herfstjas aan) me in mijn regenbroek aan het hijsen was, zag ik iemand met een t-shirt en korte racefietsbroek de fietsenstalling binnen komen. Ik vroeg me af of hij zich niet vergiste, helemaal toen ik eenmaal buiten besloot een sjaal om mijn koude nek te doen voordat ik naar huis fietste.

Haha,  dat zou een kind van mij geweest kunnen zijn. Gistermorgen om 7 uur in shirt en korte racefietsbroek naar de campus in Groningen gefietst (22 km).

Na zijn werkdag uit eten met de andere Phd mensen en tegen middernacht in dezelfde outfit terug.  Kind heeft op de werkplek standaard de "overdagkleding " liggen.  En daar zit ook een enorm dik vest bij...

het was een ergernis van gisteravond. We liepen (vriendin en ik) over straat op een smalle stoep. Staan daar 2 van die vervelende veel te jonge (studenten) gastjes de stoep te blokkeren. Ze zien me en negeren me door zich af te draaien dus ik vraag cynisch of we er misschien even langs kunnen. 
gaat die ene bijdehand doen en zeggen dat ik gewoon er langs moet lopen. Dat kon echt niet, het was smal en er was ook nog een fiets. 
prima joh, ik maak me groot en hard en beuk er dwars doorheen. Lief laat zit het kaas ook niet van dr brood eten dus die begint met “opvoeden”. Ik denk, loop achter me aan, ouders hebben gefaald dat ga jij nooit meer inhalen. Maar het was wel grappig want ze zette dat ventje wel voor lul bij zijn vrienden. 
Ik ben terug gelopen voor het geval dat, want ze heeft een scherpe tong maar als dat uit de hand zou lopen is ze nergens, ik ben precies andersom hoewel ik nooit gevochten heb. Ik zie er blijkbaar indrukwekkend uit als ik boos ben (heel dankbaar voor).
Blijkbaar was dit het want meer dan “laat die groenlinks aanhangers er even door” kwam er niet uit!  Ik denk dat ze niet durfden te schelden met vieze pot/homo oid. Heerlijk, uitgescholden worden voor GroenLinks aanhang, nog nooit meegemaakt. Hopelijk zegt dat iets over een mate van beschonkenheid en ondanks deze hufterigheid toch nog iets van karakter. 

oh en ik erger me er ook aan dat ik nog niet opgeknapt ben. Sinds woensdag ben ik een beetje ziek. Had flinke koortsaanvallen tot gistermiddag. Vannacht wel goed geslapen, maar ik voel me nu best gammel nog. Zo irritant, net weer tijdens de vakantie van de kinderen en in het weekend... Ik lig nu weer even in bed in de hoop dat wat slaap me goed zal doen.

Buienradar, waarom verandert steeds de weersvoorspelling, zelfs voor morgen?

kerst schreef op 04-05-2024 om 14:32:

Buienradar, waarom verandert steeds de weersvoorspelling, zelfs voor morgen?

Als je niet precies kan bepalen hoe een front zich gaat verplaatsen is dat lastig! Ik hoop wel dat de weersverwachting voor komende week klopt, lekker weer op vakantie!

kerst schreef op 04-05-2024 om 14:32:

Buienradar, waarom verandert steeds de weersvoorspelling, zelfs voor morgen?

Voor vandaag was de voorspelling waardeloos, de werkelijkheid is super

Yumi schreef op 04-05-2024 om 17:01:

[..]

Voor vandaag was de voorspelling waardeloos, de werkelijkheid is super

Tot een uur geleden, toen werd het hier heel donker en plenste het er weer uit.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.